Ding 13; Jane is in de wolken

Google docs is een onderdeel waar we in Waterland al wat ervaring mee hebben. We gebruiken het op onze website, met name het formulieren onderdeel. Na de ervaring met het 23 dingen discussiedocument wat we gedrieën hebben bewerkt, zie ik ook wel voordelen om aan documenten en presentaties in de cloud te werken. Op zich kan je dit ook als een document op de server van Waterland staat. Maar de cloud heeft toch een paar extra voordelen. Je kan er thuis aanwerken (hmm, is dit een voordeel). Je kan het aantal deelnemers beperken. Bij een document op de server kan iedereen bij. Je krijgt een melding in gmail als een collega aan het document gewerkt heeft. Kortom, ik zie dit onderdeel wel zitten.

Als extraatje een kleine enquete die ik met google docs gemaakt heb. Vul hem even ik, en ik publiceer dan de uitslag wereldwijd.

4 opmerkingen:

  1. Wauw! Ik ben onder de indruk...een enquête in je blog...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er professioneel uit, maar het stelt eigenlijk niets voor. Met de functie formulieren van google docs zet je zo een enquête in elkaar. Net als bij youtube heb je ook een knop om het formulier in te sluiten. Je hoeft dan alleen de html code te kopiëren en in je blog te plakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wilde ik net zeggen dat jij een voorsprong heb als ICT-er kunnen we het toch ook zelf. Maar goed jij hebt het toch maar gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. W.b.t. Googledocs heb ik doorgaans geen moeite om mensen het nut er van te laten inzien. Ik gebruik het maar al te vaak bij co-creatieprojecten. En 2Dingen wordt er geheel in afgehandeld.

    BeantwoordenVerwijderen