Ding 14 ; To chat or not to chat

Chatten, nooit helemaal mijn ding geweest. Zal het nu wat worden? En nog belangrijker, zal het voor de bibliotheek wat worden. Eerst maar eens mijn persoonlijke ervaringen. In het verleden heb ik wel eens MSN op mijn pc geïnstalleerd. Daar was ik niet zo kapot van. Ten eerste ben ik veel te weinig online. En daarnaast vond ik het een behoorlijk opdringerig programma dat overal doorheen kwam. Het was nog een behoorlijke klus om het weer van mijn pc af te halen. En het meest sneue van alles was nog dat er niemand met mij wilde chatten :-(

Een chat applicatie op de website van de bibliotheek. Hier heb ik wel eens vaker over nagedacht. Het heeft wel iets verleidelijks. De klant opent de homepage, ziet de chatbox en begint meteen met het stellen van een vraag. Wat heeft ons tot nu toe tegen gehouden. Ten eerste is er als sinds 1876 een applicatie beschikbaar die uitgevonden is door Alexander Graham Bell. Hierop hoef je alleen een aantal cijfers in te drukken en voila, je krijgt een medewerker live te spreken. Ten tweede is chatten toch een andere manier van communiceren waarvan ik een beetje bang was dat mijn collega's hiervoor wat training nodig hebben. Nu we met zijn alle door 23 dingen de grote 2.0 wereld worden ingestuurd is het misschien tijd om hier toch iets mee te gaan doen. Ik zie het in ieder geval als een potentieel product dat 23 dingen zou kunnen opleveren.

De chat snippet van google talk was inderdaad zo te installeren door de html code te plakken. Dus mede 23 dingen cursisten, ik zou zeggen "Talk to me"

2 opmerkingen:

  1. Kijk eens naar de mogelijkheden van Meebo.
    Voor volksstammen is chat net zo gewoon als de door jou bedoelde telefoon. Waarom het enen wel aanbieden en het andere niet? Vele bedrijven gingen je voor.

    BeantwoordenVerwijderen