Ding 17 ; Apies kijken

Een mashup met google maps, dat kan best wel eens handig zijn. Die van 23 dingen met pinnetjes van alle bibliotheken die het 23 dingen traject hebben gevolgd, maakte wel een beetje nederig. Waterland sluit achteraan in de rij. Het overzicht op Google Maps Mania was weer een teleurstelling. De eerste 5 linken gingen naar niet meer bestaande pagina's. Blijkbaar is dit toch meer iets voor internetknutselaars die het leuk vinden om zo iets te maken. Is het eenmaal af, dan gaat de lol er snel af. Maar de site TubeJP was wel weer leuk. Jane was twee jaar geleden een week in London en heeft daar veel met de Tube gereisd. Dat ging niet altijd zonder slag of stoot. Vaak stonden we wanhopig naar de gekleurde lijntjes op het bord te turen of stonden we gewoon aan de verkeerde kant van het perron. Dit zou nu echt een goed hulpmiddel zijn geweest. Zeker als het ook als app te gebruiken is.

Google maps of google earth, that's te question. Voor het gemak natuurlijk google maps. Snel te gebruiken en je kunt ook trefwoorden in plaats van een adres gebruiken. Google earth heb ik nu weer eens geinstalleerd. Ik was toch wel verrast over de snelheid waarmee het nu werkt in vergelijking met twee jaar terug. En wat ook handig is, je kan een kopie van een streetview foto naar jezelf mailen. Dat kan volgens mij met maps niet. Als bewijs de streetviewafbeelding van mijn eigen voordeur.

2 opmerkingen:

  1. Er is een app voor de Tube van London! Mocht je nog eens gaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt vast een snellere pc dan twee jaar terug ;-)
    Voordeel van laat beginnen is dat je meelift op de ervaring van veel anderen.
    Wat ik me wel afvraag is of je bereik hebt in zo'n metrobuis...
    Ken je deze al? Bookdepository. Leuk om al de uitgeleende boeken per wijk/straat te vertonen.

    BeantwoordenVerwijderen