Ding 19 ; Wil heeft een feestboek

Van nature ben ik niet zo heel sociaal en een netwerker ben ik al helemaal niet. Geen wonder dat mijn faceboekpagina schittert in de afwezigheid van dagelijkse updates. Maar voor wie hem wil zien, klik maar hier. Ik heb al wel door dat we voor dit onderdeel weinig collega's hoeven bij te scholen. Ik kom al heel wat bekende namen tegen die op facebook zitten. Intressanter is het om te bekijken wat bibliotheken op facebook doen. Op nlbiblioblogs staat een lijst van bibliotheken die een facebook pagina hebben. Gek genoeg staat Waterland er ook tussen. ANNEMARIE!!!! weet jij er meer van. Ik heb er twee bekeken, ons zwarte broertje de bibliotheek Zwartewaterland en de bibliotheek A tot ZOndanks dat facebook niet echt mijn ding is, zie ik er voor de bibliotheek wel wat in. Het is denk ik een mooi forum om te schrijven over activiteiten die in de bibliotheek hebben plaats gevonden. Andere mensen, die daar misschien bijgeweest zijn, kunnen daar weer op reageren. Je brengt ook mensen met elkaar in contact. De bibliotheek WFO heeft onderaan een makkelijk herkenbaar icoontje van facebook. Klik je daar op, dan wordt je meteen doorgeschakeld naar hun facebook pagina. Wat mij betreft dus zeker een kanshebber om iets mee te gaan doen na de 23 dingen.

Andere Sociale meetingpoints dan misschien! Schoolbank ken ik nog van vroeger maar is commercieel geworden. Laat maar. Maar ik zag kwam ook al googelend Dienstmakkers tegen. Nu ben ik ook in militaire dienst geweest en ja hoor, ik zag toch een paar bekende namen van .... jaren geleden. Ik kwam zelfs nog een foto tegen. En aangezien geen schande mij teveel is, hier is die dan.
Ik ben het sulletje zittend, tweede van rechts.

5 opmerkingen:

  1. It wasn't me!
    Ik vermoed dat een aantal collega's, waaronder ik, heeft gezegd dat ze bij Bibliotheek Waterland werken en daardoor een pagina is gestart. Maar we kunnen natuurlijk wel kijken en eventueel alvast claimen. Het klinkt niet moeilijk, alvast de richtlijnen hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh leuk! De linkjes in mijn reactie werken ook! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En mocht jij met die grote supersoacker schieten?

    Het aardige van Facebook en andere sociale media is dat je niet alleen verslag kan doen van wat je gedaan hebt, maar dat je je contacten ook kunt inzetten en triggeren bij de organisatie ervan. Door acties te genereren, mensen mee te laten denken of hen in te zetten als ambassadeur voor jouw bibliotheek.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad genoeg collega's zitten op facebook. Dat ding hebben ze al in de pocket. Ben helemaal voor om meer met facebook te doen maar ook hier geldt dat het hoort bij het structurele werk en dat er tijd en geld aan moet worden besteed. Hoeveel formatie gaat het kosten??

    BeantwoordenVerwijderen