Ding 18 ; Librarydinges

Als bibliothecaris heb ik nooit zo de behoefte gevoeld om een catalogus te maken van mijn eigen boekenkast. Ze op alfabetische volgorde zetten, daar begin ik al helemaal niet aan. Waarom vind ik Librarythings dan toch leuk. Gewoon omdat het leuk is om bij een ander in zijn boekenkast te gluren. En voor wat hoort wat, dan moet je niet kinderachtig zijn en zelf ook een glimp van je eigen kast geven. Dus hier is hij dcan, het begin van mijn eigen catalogus.

Maar het allerleukst zijn toch wel de reviews van andere lezers. Ik heb laatst het boek De Nederlandse maagd van Marente Moor gekocht. Als ik de twee reviews op Librarything nalees had ik de 14,95 beter in mijn zak kunnen houden. Ik moet het boek trouwens nog lezen.

5 opmerkingen:

  1. Een van de leukste toepassingen van LT vind ik dat je ook een aanbeveling kan krijgen van wat je vooral NIET moet lezen. Klopt als een bus :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En zet jij jouw recensie dan ook op de site? Want dat is nou wat Librarything zo leuk maakt. De sociale interactie met lezers. De tips en afraders. En het zou voor een bibliotheek helemaal niet gek zijn als ze zich op de platform ook laten zien. Kennmerwaard zou de aanbevelingen op hun blog ook op LT kunnen plaatsen. Degene die over Marente de moor schreef, liet je doorklikken naar haar blog. Niet gebruikersvriendelijk, maar wel slim.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha ha, stom. Was zo met jouw Jane bezig dat ik er in de gelijktijdige tweet van de OBHengelo van uitging dat het over jouw Jane ging. Waar het hart vol van is... Waarmee maar weer mee bewezen is dat mannen slecht zijn in het doen van meerdere dingen tegelijk.

    BeantwoordenVerwijderen